luni, 26 ianuarie 2015

Sportivul Doru Dorobat si miscarea "Fitness Urban"




L-am cunoscut pe Doru Dorobat in parc, unde era organizat un concurs de fitness in aer liber chiar de catre Fitness Urban - miscare pe care Doru a inceput-o in Romania in anul 2012.

In 2014 Doru a participat la concursul organizat de revista Men’s Health Romania, pt aparitia pe coperta acesteia. Din 200 de candidati, Doru a ajuns finalist si a obtinut premiul de popularitate, strangand cele mai multe voturi de la public. Pe langa aceasta va aparea si un articol despre miscarea “Fitness Urban”.

Tati-Gateste: Doru, ce activitati sportive ai mai imbratisat in afara de Street Workout?

Doru: Am facut fotbal, orientare turistica-activitate care mi-a adus si satisfactia castigarii unor premii.

TG: Ce implica activitatea de orientare turistica?

D: Sa urmezi un traseu prestabilit, urmarind o harta, sa obti un timp cat mai bun, cand ajungi la sfarsitul traseului, bifand pe parcursul traseului toate punctele de control. Este un sport in aer liber, pe care ar fi bine sa-l practice mai multi.
Pe la 15 ani am facut si dansuri moderne.

TG: Nu esti impotriva sportului practicat in sala?

D: Cand am inceput miscarea Fitness Urban, am plecat de la ideea de a demonta scuzele:”nu am timp”, “nu am bani”, “nu gasesc o sala”, etc.
De 3 ani fac exercitii cu propria greutate corporala si consider ca se pot obtine rezultate remarcabile, in acelasi timp nu sunt absurd sa afirm ca nu trebuie sa  faci miscare in sala, sub indrumarea unui antrenor talentat si folosind aparate performante.

TG: Cum ai inceput miscarea Fitness Urban?

D: In 2012 ma ducem intr-un parc, destinat copiilor pentru joaca si faceam sport cu propria greutate. In 2 luni am ajuns sa fim un grup de pacticanti FU, mai mare decat numarul mamelor si copiilor din acel parc. Apoi s-a nascut ideea de a construi un parc de SW in Galati. Pe 10 octombrie 2012 am facut un record national de 1300 flotari. A urmat realizarea parcului de SW din Orastie, apoi in Deva. Avem aprobare pentru Craiova si suntem in negocieri pentru Bucuresti in sect. 4.

TG: Folosesti suplimente?

D: Da! Am inceput sa iau suplimente pentru ca aveam probleme cu articulatiile. Nu exagerez cu suplimentele si nici cu antrenamentele, nu vreau ca aceasta pasiune sa devina povara.

TG: Antrenezi?

D: Ma antrenez impreuna cu alte persoane. Vreau sa transmit pasiunea mea celor care rezoneaza cu aceasta.

TG: Am remarcat ca ti-ai creat anumite sisteme sa te ajute in miscarile cu propria greutate.

D: Am vazut ca si tu ai facut ceva asemanator.

TG: Ce impresie ai despre marketingul exagerat din sport?

D: Marketingul este necesar in sport, te ajuta sa te promovezi. Acum am sa vorbesc despre SW, unde bara de tractiuni este singura optiune a celor care vor sa se antreneze cu propria greutate, acesta nu poate fi marketata. Fitness Urban se adreseaza deopotriva  celor care nu au un statut financiar, cat si celor care au... si totusi cunosc beneficiile SW-ului. Apreciez ca cei care fac sport in parc sunt egali, nu exista diferente si bariere financiare.

TG: Ce parere ai despre steroizi?

D: Cu steroizii te minti! O perioada te crezi altfel decat esti, creaza dependenta. Despre steroizi aud multe povesti, “de succes” la inceput, apoi mai putin “frumoase”. Aduc probleme de sanatate, tulburari comportamentale. Nu recomand nimanui!

TG: Ai 3 sportivi pe care ii admiri in mod deosebit?

D: M-a inspirat Hannibal King-SW, apoi Andrei Rosu- este extraordinar ce face. Nu in ultimul rand Simona Halep.

TG: Ce satisfactii iti aduce practicarea sportului?

D: Starea mea psihica, ma bucur sa fiu un exemplu pentru ceilalti. Sportul mi-a oferit prin intermediul Fitness-ului Urban, popularitate, recunoastere, sanatate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu