marți, 11 noiembrie 2014

Ioan Olteanu - campion national powerlifting 2014




Ioan Olteanu a iesit anul acesta -2014- campionul national la powerlifting. Interesant este faptul ca el are 65 ani si 69 kg!

Scriu articolul acesta cu o incarcatura emotionala deosebita, deoarece sunt foarte mandru de tatal meu, pt ca despre el e vorba!!!

Il cunosc de cand ma stiu, am crescut cu povestile lui despre sport, tin minte cum se antrena in casa (asa cum fac si eu acum), aveam in sufragerie bara de tractiuni, gantere de 14 kg (pe care eu le invarteam prin casa, iar cand am crescut le foloseam pt antrenamentele mele, una o mai am si acum), un “buldog”- adica o bila de fier cu un maner sudat-de 40 kg, pe care tata il ridica cu o mana, folosind o tehnica specifica.

Tati-gateste: Cand ai inceput sa faci sport?
Ioan Olteanu: Sport am inceput sa fac la 12 ani si jumatate. Am inceput cu box, la maistru Lungu, pe vremea aceea toti baietii mergeau la box sau la rugby. Box am facut aproape un an, apoi am facut gimnastica… m-a dus un prieten, eu vroiam sa fac muschi, iar gimnastii aratau extraordinar. Gimnastica am facut tot aproape un an. Am vrut sa fac si atletism, dar nu m-a primit, asa ca m-am hotarat sa fac lupte. Aveam 47 kg. Lupte nu am facut prea mult. M-am dus la sala de haltere si am intrebat daca pot sa fac si eu. Maistru de haltere mi-a spus: “ Mai tu n-ai sa vi, esti mic… nu te ti.” Un an, nu am lipsit la nici un antrenament, faceam de 3 ori/ saptamana. Cand am avut primul concurs, eu aveam 52 kg si am concurat la 56 kg, aici am demonstrat ca ridic mai mult decat la antrenamente si maistru a inceput sa se ocupe mai mult de mine. Intre 18 si 20 ani am avut rezultate la juniori mari, unde am castigat la Constanta locul 3 national. Am mai obtinut de 2 ori locul 2 national si am avut si locul 1 in diferite concursuri mai mici, ex: “Cupa 30 Decembrie”.
TG: Cand te-ai apucat de powerlifting?
IO:  Am inceput antrenamentele specifice de powerlifting in 2013. Faceam insa sala din ianuarie 2009.
TG: Ce rezultate ai in pover lifting?
IO:  Anul acesta am concurat la campionatul national de powerlifting, din 21 iunie la Sibiu, categoria “Masters  3”(66-74kg), eu cantarind 69 kg. Am obtinut locul 1 la cele trei probe si la total. La genuflexiuni am ridicat 80 kg, la impins din culcat 75 kg, iar la indreptari 95 kg, puteam mai mult dar nu am vrut sa fortez. Am obtinut si un loc 5 la open.
TG: ce parere ai despre odihna si hrana?
IO: Consider ca sunt la fel de importante. Una fara cealalta nu trebuie sa existe, mai ales la sportivi. Antrenamentul este crucial, fara antrenament nu avem rezultate.
TG: Ce sti despre Street Workout?
IO: Un sport extraordinar de bun, cred ca se aseamana cu Crossfit-ul si Calestenicele. Stiu ca se desfasoara in aer liber si implica exercitii cu greutatea corpului.
TG: Poti sa-mi dai ex de un mic dejun si o cina?
IO: Cand faceam performanta, dimineata mancam paine cu unt, salam, gem si beam o cana de lapte cu cacao, iar seara friptura. Acum la micul dejun mananc ovaz- cereala cu eliminare lenta a carbohidratilor- impreuna cu stafide, seminte si miere de albine. Seara mananc aiurea, adica o eugenie sau covrigei, dar pe la 6-7, cu toate acestea la varsta mea am performante.
TG: Folosesti suplimente?
IO: In general nu. Cu mici exceptii am luat aminoacizi si L-carnitina.
TG: Iti place culturismul?
IO: Da, foarte mult, dar e un sport greu, cred ca fitness-ul este mai bun pt mase.
TG: Sport in sala sau in aer liber?
IO: Amandoua… trebuie combinate.
TG: Steroizi?
IO: Categoric NU!
TG: Cat te antrenezi si cum?
IO: O ora si jumatate/zi, 5 zile /saptamana. Cand nu fac antrenamente specifice powerlifting, imi antrenez alte grupe – biceps, abdomen, etc. Intensitatea antrenamentului de powrlifting este ca si in haltere, maxima.
TG: Cat recomanzi sa se antreneze un om /zi?
IO: Daca are timp, 1 ora si jumatate/zi, 3 zile/saptamana, daca nu are timp- 45 min de cate ori poate/saptamana.
TG: Ce sport practici in aer liber?
IO: Dupa antrenamente mai putin solicitante, ies sa alerg, fac stretching, gimnastica, etc.
TG: Ce sport recomanzi pt copii?
IO: Recomand parintilor sa-si duca copiii la sport de la varste mici. Inotul e perfect, iar cand cresc, copiii se pot indrepta spre alte discipline, in functie de aptitudini si pasiune. Inotul e o baza buna pt orice alta forma de activitate sportiva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu