marți, 23 septembrie 2014

Un corp sculptat prin sport si hrana




Prima mea pasiune a fost sportul si, ca urmare a acesteia, a urmat pasiunea pt gatit.

Sport fac de cand ma stiu, dar despre hrana a trebuit sa ma informez zi de zi, un pic mai tarziu, ca sa pot sustine dorinta mea acerba de a face sport intr-un mod sanatos, fara suplimente nutritive care mai de care mai ciudate sau substante nepermise in sport.

In zilele noastre se pot obtine informatii mult mai usor decat acum 25 ani, doar ca trebuie sa vedem ce surse de informatie sunt credibile si ni se potrivesc.

Ca sa reusesc acest lucru a trebuit sa am o vointa de fier, rabdarea unui preot tibetan si dorinta nemarginita de a ajunge la ceea ce imi propusesem.

Aud necontenit discutii aprinse despre felul in care trebuie sa mananci, nutritionisti care dau sfaturi pe care ei nu le pot urma, sportivi (sau fosti sportivi) care nu arata a sportivi si totusi dau sfaturi despre harana potrivita pt ceilalti, oameni supraponderali care stiu exact ceea ce trebuie facut, dar nu fac, etc.

Eu spun ca cel mai bun exemplu de a te hrani corespunzator este corpul! Daca ai un corp care face lumea sa intoarca capul – fie din admiratie, fie de invidie - atunci esti pe calea cea buna, asta cu o singura exceptie: sa nu te ajuti de fel de fel de substante de care nu ai nevoie. Consider ca sportul si alimentatia corecta sunt cele mai puternice atuuri in crearea unui corp de invidiat.

Acum  am sa discut numai despre ce fac eu ca sa-mi pastrez o forma a corpului cat mai aproape de ideal.
1.      
      Fac sport de cate ori am ocazia: de 3-5 ori pe saptamana. In plus, activitate extrasportiva: nu folosesc niciodata scarile rulante sau liftul. Nu merg cu masina sau cu mijloace de transport in comun daca nu trebuie sa acopar o distanta mai mare de 30 min - deci merg cel putin 2 ore zilnic pe jos;
2.       Nu fumez, nu beau energizante, cafea, alcool;
3.       Ma odihnesc minim 8 ore;
4.       Ma hidratez cat de corect cu putinta, adica apa, apa si iar apa!!! Nu sucuri, nu bere!!!
5.       Ma hranesc corespunzator.

Am pomenit succint in postarea “Ce mananc eu…” despre felul in care eu ma hranesc.

Voi incepe un ciclu de mai multe postari cu referire la acest subiect, deoarece este un domeniu foarte vast si trebuie sa aduc in discutie fiecare metoda pe care eu o folosesc de ani intregi, pt a-mi modela corpul asa cum imi doresc.

Tot timpul cand ma hranesc, ma gandesc ce este important pt mine: sa am putere, sa am masa musculara suficient de dezvoltata incat sa sustina efortul zilnic pe care il fac si sa arat bine.

Ca sa realizez toate acestea trebuie sa incurajez cat mai mult celulele musculare si sa descurajez celulele de grasime (celule adipoase). Acest lucru il fac astfel: ma informez tot timpul cu privire la sursele de proteina cu aminoacizi completi, atat cele de origine animala cat si cele de origine vegetala…

Sa pot atinge fiecare amanunt al modului meu de a ma hrani, am creat acest blog in care voi discuta despre sport si hrana.

In postarile despre sport voi alterna subiecte despre tipul de sport care ni se potriveste si exercitii la indemana oricui, iar in postarile despre hrana voi dezvolta pe larg subiecte arzatoare: ex. “Ce mananc dimineata? “, “Ce mananc seara?”, “ De ce avem nevoie de grasimi?”, “De ce avem nevoie de calorii?”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu