miercuri, 24 septembrie 2014

Ce mananc seara?



Azi am sa ating un subiect fierbinte si in acelasi timp sensibil: “Ce mananc seara?”, o completare amanuntita a postarii: “ Ce mananc eu…”

Aud aceeasi poveste: “ Nu am timp sa mananc in timpul zilei si mananc seara ca imi este foame! “

Pt mine nu este o problema sa mananc seara. O problema este: ce mananc seara?

Nu vreau sa acuz pe nimeni de nimic, si mai ales accentuez faptul ca nu detin eu adevarul suprem, dar la mine functioneaza de foarte multi ani.

Ce NU manac seara:
-          surse de carbohidrati ( cartofi, orez, paine, paste, naut, linte, cereale, mamaliga, covrigei, etc.)
-          surse de lipide (uleiuri, mezeluri, costita, unt, samburi de nuca, alune, seminte floarea soarelui, dovleac, branzeturi grase – cascaval, branza telemea, branza cu mucegai, mai ales maioneza, etc.)
-          zaharuri (fructe, dulceturi, miere, zahar, etc.)

Atunci ce mananc?

Raman destule alternative in asa fel incat sa-mi protejez pancreasul, sa-mi pastrez o greutate corporala optima, sa am o masa musculara puternica si mai ales sa ma simt bine in pielea mea.

Din ce am calculat pana acum, pt greutatea mea de 80 kg am nevoie in timpul noptii de aproximativ 600 calorii.

Incep cu salatele, la care de fiecare data adaug o sursa suficienta de proteina.

Salata de vara: rosii, castraveti, ardei gras, ceapa, masline Kalamata (pe care le ador si sunt prezente in foarte multe din retetele mele).


Salata de legume fierte: morcovi, conopida, brocoli, fasole verde, etc. secretul este sa fierb legumele in apa cu sare, iar dresingul sa fie cu iaurt, zeama lamaie sau otet, usturoi, patrunjel proaspat, etc.

Salata muraturi


Salata urechi de lemn: urechi de lemn, mazare fiarta, morcov ras, gogosar, otet balsamic, sare, ulei masline extra virgin.





Salata ton - pt seara nu contine smantana ci iaurt!


Exemplele de sursa de proteina:

Branza slaba
Kefir lapte
Peste (sardine, ton, dorada, etc), in principiu peste slab
Piept pui

Daca alternez cate o salata cu cate o sursa de proteina, am cel putin 6 alternative diferite!

Cu preparatele de mai sus reusesc sa-mi mentin un necesar de proteine, minerale si calorii aproape ideal!

Seara mananc cu cel putin o ora jumatate inainte sa ma culc!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu